Value Mapping - Performance Management

روش نگاشت ارزش توسط اندرو جک یک مدل مدیریت عملکرد نسل دوم است که سعی دارد از برخی از نقاط ضعف چارچوب های موجود جلوگیری کند.

مدیریت عملکرد

در پی دگرگونی سنجش عملکرد، بسیاری از سازمان‌ها سنجه‌های عملکردی متعددی دارند. با این حال، اغلب با ضعف‌های قابل توجهی در شیوه ای که آن سنجش‌ها شناسایی، ادغام، اطلاع رسانی شده‌اند و نسبت به آنها عمل شده است.

چارچوب‌های اندازه‌گیری عملکرد نسل اول تا حدی به این امر کمک کرده‌اند، زیرا هیچ یک از رویکردها طیف کاملی از شاخص‌های مهم برای موفقیت اندازه‌گیری عملکرد را رهنمون نمی سازند. کاربران این چارچوب‌ها اغلب ناگزیر به استفاده از مدل خود شده‌اند و از اقداماتی که برای سازمان و ذینفعان مرتبط مهم‌تر هستند، غافل شده‌اند.

نگاشت ارزش

نگاشت ارزش که به زبان ارزش و با استفاده از نقشه های تصویری بصری برای اجماع و نمایاندن مفیدترین سنجه‌های عملکرد تدوین شده است، می تواند به مدیریت و کارکنان کمک کند تا با معیارهای عملکرد و مدیریت عملکرد ارتباط مجدد برقرار کنند.

نگاشت ارزش مهمترین نیازهای ذینفعان را شناسایی می کند و از آنها برای اندازه گیری نتایج ارزش و همچنین برای توسعه یک استراتژی یکپارچه استفاده می کند. همچنین، رویکرد نگاشت ارزش تأکید زیادی بر ارتباط مؤثر فعالیت‌ها و دارایی‌هایی که ارزش ایجاد می‌کنند، محرک‌های ارزش و ‌سنجه‌های عملکردی آنها دارد.

سازمان‌ها، دولتی و خصوصی، نیاز زیادی به گزارش مؤثرتر در مورد ایجاد ارزش به ذینفعان خود دارند. نگاشت ارزش رویکردی است که می تواند به ساختار گزارش ارزش کمک کند. برای تمام افرادی که دغدغه‌مند موفقیت سازمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست