زیرساخت های شهری (Public & Social)

ادغام تجربه در توسعۀ اجتماعی و اقتصادی با تخصص در مدلسازی مالی به منظور توسعۀ شهری و زیرساخت‌

.

گزارش‌ها نشان می‌دهد تا سال 2050، بیش از 68 درصد مردم دنیا در شهر‌ها زندگی خواهند کرد. این آمار نشان‌دهندۀ افزایش 2.5 میلیارد نفری جمعیت شهرنشین نسبت به حال حاضر است. به منظور برطرف‌سازی نیاز‌های این شهروندان، شهر‌ها باید در زیرساخت و فضای ساخت‌و‌ساز سرمایه‌گذاری‌هایی عظیم انجام دهند. مدیریت این سرمایه‌گذاری‌ها، و در عین حال تشویق به رشد اقتصادی و حفاظت از محیط زیست کاری دشوار است.

.

ما با سازمان‌ها در زمینۀ برنامه‌ریزی و توسعۀ شهرهایی که بدون ضربه زدن به محیط زیست، از رشد حمایت می‌کنند کار می‌کنیم. هدف ما حل مسائل کلیدی به وجود آمده در زمان برنامه‌ریزی، تامین مالی، توسعه، ساخت‌و‌ساز، و به بهره‌برداری رساندن پروژه‌های زیرساخت، و کاهش هزینه‌ها و شتابدهی و بهینه‌سازی این پروژه‌ها است.

فعالیت های ما

.

  • ایجاد استراتژی توسعه، رشد و ارتقای شهری

ایجاد استراتژی و برنامه‌های توسعۀ سیستم شهری، و شتابدهی به برنامه‌ها، با پشتیبانی در اجرا

.

  • بیشینه‌سازی درآمد

اجرای برنامه‌های افزایش درآمد از طریق مالیات، جرائم و کارمزد‌ها، و بهبود درآمد از دارایی‌ها و منابع، مانند زمین و اطلاعات

.

  • ایجاد ارتباط با بخش خصوصی

ایجاد استراتژی‌های درگیر کردن بخش خصوصی، به منظور بهینه‌سازی تامین مالی و بهبود توجیه‌پذیری طرح‌های شهری

.

  • افزایش مسکن

پشتیبانی از مسئولان و توسعه‌دهندگان بخش مسکن، به منظور رشد امکان خانه‌دار شدن، و بهبود کیفیت زندگی شهروندان

.

  • بازطراحی و توسعۀ شهری

ایجاد و اجرای طرح‌های بزرگ شهری و محلی که رشد پایدار و همگانی را پشتیبانی می‌کنند.

.

  • رشد عملکرد مدیریت و حاکمیت

طراحی حاکمیت سیستم شهری، تعیین نقش‌ها و مسئولیت‌ها، و ایجاد سیستم مدیریت عملکرد

.

  • کاهش هزینۀ زیرساخت

طراحی و اجرای پروژه‌های بزرگ زیرساخت و شهری، به منظور کاهش هزینه‌ها در سرمایه‌گذاری

.

  • ایجاد زیرساخت شهر دیجیتال

ایجاد استراتژی‌هایی برای استفاده از فناوری‌های دیجیتال، به منظور حل مسائل عمومی و بهبود ارائۀ خدمات

.

  • سرعت‌بخشی حمل و نقل عمومی

طراحی و اجرای طرح‌هایی برای کاهش زمان جابجایی، افزایش دسترسی به حمل و نقل عمومی، و ایجاد نوآوری‌هایی در سطح جهانی در زمینۀ حمل و نقل

.

  • تمرکز بر پایداری

طراحی طرح‌های ارزیابی ریسک و کاهش خطرات آ‌ن‌ها، به منظور کاهش آسیب‌پذیری شهرها نسبت به شوک‌های خارجی، شامل بازدهی منابع، پاسخ‌دهی به تغییرات اقلیمی، و افزایش مقاومت‌پذیری

مثال‌هایی جهانی ازاثرگذاری خدمات مشاوره مدیریت در این حوزه

ساخت یک پل 12 مسیره

یک تیم مشاوره در این پروژه با یک شرکت مهندسی جهانی کار کرده تا نگاهی از بیرون بر فرایند طراحیشان داشته باشد، و ورکشاپ‌هایی در مورد امکانپذیری و کاربردی بودن برگزار نموده. مشتری از این رویکرد استفاده کرده و 11ایدۀ بهبود جدید را برای بازطراحی پروژه خلق کرد. به طور کلی، حاصل تاثیر این تیم، کاهش 23 درصدی هزینه‌های ساختاری (15 درصد کل هزینه‌ها) و کاهش 6 ماهۀ زمان ساخت بود.

تسهیل تغییر در زمینۀ دیجیتال

تیم مشاوره با یک سازمان مربوط به شهرداری، در زمینۀ ایجاد یک نقشۀ راه، و اجرای راه‌حل‌های یکپارچه برای خدمات این سازمان همکاری کرده است. خدمات این سازمان در 16 منطقه و حدود 280 ناحیه به شهروندان خدمات ارائه می‌کرد. تیم مشاوره یک سیستم آنلاین خدمت‌دهی به مشتریان ایجاد کرده، ساختار آن را توسعه داده، و مدل لازم برای مدیریت آن را، به منظور پوشش کل اکوسیستم شهری ایجاد کرده است. به علاوه، فرایند‌های این سیستم بهینه‌سازی شد تا زمان لازم برای اعطای مجوز از 6 ماه به 1 ماه کاهش یابد.

مدیریت یک مرکز شهر شلوغ

با وجود جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر، خیابان‌های شهری در اروپا به طور دائم پر شده و سیستم حمل‌و‌نقل شهری آن جوابگوی نیاز شهروندان نبود. تیم مشاوره مدیریت به مشتری کمک کرده تا تقاضا و مسائل اقتصادی کنونی و آینده را بررسی کرده، و سپس برنامه‌های یک سیستم حمل‌و‌نقل پرسرعت را، برای خدمت‌رسانی به شهر و حومه ایجاد نموده است. تیم مشاوران به آن‌ها کمک کرده تا سیاست‌های جای پارک را عوض کرده، سیاست‌های جدیدی برای تاکسی‌ها اتخاذ نموده، و برنامه‌ای برای مدیریت بهتر عملیات‌های کنونی سیستم حمل‌و‌نقل عمومی اجرا کنند.

توسعۀ یک بخش شهری

به دلیل میزان جمعیت کنونی یک شهر در آمریکای لاتین، و رشد پیش‌بینی شدۀ آن، این بخش با چالش‌های بزرگ زیست‌محیطی، و کمبود بودجه و زیرساخت روبه‌رو بود. مشاوران مدیریت، به شهرداری در زمینۀ ایجاد یک برنامۀ قابل اجرا کمک کرده اند. این برنامه ویژگی‌های بارزی مانند ارتقای کیفیت عملیات‌های شهری در این منطقه، هماهنگی با اهداف زیست‌محیطی و فرهنگی شهر، و قابل اجرا بودن با وجود تغییرات در آینده را دارا بود.

فهرست