خدمات بخش پایین‌ دستی (Oil & Gas)

نحوه فعالیت‌ ما

.

  • تیم  ما در بخش خدمات پایین‌دستی شامل  مشاورینی با پیش‌زمینه‌های متنوع، از متخصصان فنی گرفته تا تحلیل‌گران داده باتجربه می‌شود.

 

  • ایجاد ظرفیت‌های پایدار، هستۀ ماموریت‌ ما را تشکیل می‌دهد. شناخت و تجربه ما در بخش انرژی سبب ایجاد تحلیل‌های منحصر به فرد برای پیش بینی، ترکیب دانش در بخش انرژی، ایجاد داده‌های منحصر به فرد و پیشرو، و تکنیکهایی پیشرو در زمینۀ مدلسازی شده، تا بهترین تحلیل‌ها و خدمات را در این بخش به بازیگران آن ارائه دهیم.

مثال‌هایی جهانی ازاثرگذاری خدمات مشاوره مدیریت در این حوزه

بهبود عملیات سیستم پالایش

 بعد از همکاری یک تیم مشاوره با یک شرکت امریکایی بزرگ در زمینۀ بهبود عملیات سیستم‌ پالایش،  بیش از 1 میلیارد دلار فرصت بهبود هزینه‌ها و حاشیۀ سود در کمتر از 24 ماه  شناسایی شد. علاوه بر این، با ایجاد روش‌های جدید عملیاتی در حوزه های ستادی آن‌ها، پایداری تغییرات در سازمان تثبیت شد.

شناسایی راهکار‌های دیجیتال

یک شرکت مشاوره مدیریت به یک شرکت پایین‌دستی اروپایی (پالایش، پخش عمده و خرد) کمک شد تا راهکار‌های دیجیتال را برای بهبود بازدهی پالایش، بازدهی انرژی ، و حاشیۀ سود و فروش را افزایش دهد. این برنامه شامل ایجاد یک پلتفرم دیجیتال، به منظور مدیریت یکپارچۀ زنجیرۀ ارزش بخش پایین‌دستی بود.

پشتیبانی از یک تغییر اساسی

توسط یک شرکت مشاوره مدیریت ، به یک شرکت پالایش و پتروشیمی یکپارچه در آسیای جنوب شرقی،  پیشنهاد یک برنامۀ تغییر بزرگ که 2 سال به طول انجامید  داده شد که سبب بهبود بیش از 240 میلیون دلاری مجموعه گردید، این تغییر برابر با 80 درصد هدف مشخص شدۀ شرکت بوده و در 75 درصد زمان مشخص شده اجرا گردید.

رشد ظرفیت پالایش

کسب مشاوره توسط یک شرکت ملی نفتی در زمینۀ افزایش ظرفیت پالایش، از طریق یافتن منابع در سطح جهانی و ایجاد همکاری‌های چند‌جانبه، با هدف بهبود امنیت و رقابت‌پذیری ذخایر ملی‌اش، به صرفه‌جویی 100 میلیون دلاری در تدارکات ، و 60 میلیون دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های سرمایه‌ای در  یک پروژۀ پالایش ختم شد.

بهبود پایدار فروش

مدیریت یک پروژۀ عیب‌یابی، به منظور افزایش فروش غیرنفتی و بازگشت مشتری، برای یک مشتری در خلیج فارس، به شناسایی فرصت‌های بهبود پایدار 7 درصدی نسبت به سطح کنونی، بدون نیاز به سرمایه‌گذاری بزرگ منجر شد.

  • بهبود عملیاتی

    ارزیابی مقایسه ای(benchmarking) میزان بازدهی زنجیرۀ ارزش یک شرکت اروپایی نفت و گاز، به منظور بهبود عمدۀ عملیات در بخش لجستیک پایین‌دستی و بازاریابی، با صرفه‌جویی بیش از 10 میلیون دلار به صورت پایدار انجامید.

فهرست