بازار‌های نوظهور در صنعت خودرو (Automotive)

ما به تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان، و شرکت‌های مرتبط در سازگاری با پیچیدگی‌های ورود و کار در یک بازار نوظهور در سراسر دنیا کمک می‌کنیم.

.

در 10 سال گذشته، فروش خودرو در بازار‌های نوظهور مانند چین، هند و برزیل نه تنها پایدار، بلکه تا چند سال اخیر بیش از آنچه متخصصان فکر می‌کردند بزرگ بوده است. چین برای مثال، بزرگترین بازار دنیا بر اساس فروش خودرو است، و تا سال 2015 بیشترین میزان رشد در جهان را دارا بود. با گسترش فروش، میزان تغییرات بازار بیشتر شده و انتظارات مشتریان هم تغییر می‌کند.

.

در این زمینه،روش های نوین مدیریتی در چند زمینه به خودروسازان کمک کرده‌است:

  • ایجاد یک برنامۀ موفقیت‌آمیز رشد 10 ساله
  • توسعۀ یک پورتفوی خودروی مختص به بازار هدف، با استفاده از محلی‌سازی و تحقیق و توسعه در کشور هدف
  • اجرای فرایند‌های قوی بهبود کیفیت
  • ایجاد یک برنامۀ تغییر فروش چندساله به منظور بهبود رضایت مشتریان و عملکرد واحد فروش

یکی از فعالیت های ما انجام پروژهای مطالعاتی جهت بررسی بازار های نوظهور جهانی می باشد

چین

.

در دهه‌های آینده، بیشتر تغییرات بازار چین حاصل از رشد شهرهای کوچک خواهد بود. الگوهای مشتریان در این مناطق هم متفاوت است. خدمات مشاوره مدیریت به خودرو سازان در بهبود ظرفیت‌های شناسایی، نوآوری در ابزار‌های بازاریابی دیجیتال، و رشد سیستماتیک و بهینه‌سازی شبکۀ فروش کمک می‌کند.

هند

.

در هند، چالش‌ها کاملا متفاوت هستند. این شبه‌جزیره مبدع ایدۀ خودروهای فوق‌ارزان بوده، و این بخش از بازار بیشترین میزان توانایی تاثیرگذاری بر درآمد را خواهد داشت. خودروهای کوچک بیش از 75 درصد خودروها در این بازار را تشکیل می‌دهند.  خدمات مشاوره مدیریت به مشتریان کمک می کند محصولات خود را محلی‌سازی کرده، زنجیرۀ ارزش را بازطراحی نموده، و برای هماهنگی با تقاضا قیمت خود را تطابق دهند.

.

ترندهای جهانی دیگر مانند خودروهای برقی شکل کاملا متفاوتی در هند دارند: تمرکز اینجا بیشتر بر وسایل دوچرخ است تا وسایل چهارچرخ، و میزان کمتر مالیات بر این وسائط سبب رشد بازارشان شده است. هرچند، با وجود مالیات 4 درصدی بر خودروهای برقی و بین 10 تا 22 درصدی برای خودروهای عادی، بازار بزرگی هم برای موتورسیکلت‌ها، خودروهای سواری و کامیون‌های برقی در هند وجود دارد. خدمات مشاوره مدیریت  به تولیدکنندگان خودرو کمک می کند با محصولات مناسبی که بهترین گزینه برای بخش بزرگی از خودروسازان محسوب می‌شوند، به بازار وارد شوند. هند میتواند از بازار های هدف خودروسازان ایرانی نیز باشد.

برزیل

.

در بازاری مانند برزیل، جغرافیا به دلیل سیاست‌گذاری متفاوت و نیاز مشتریان به خودرویی “گرمسیری” که هم کیفیت مناسب و هم قیمت ارزان داشته باشد تاثیر بالایی دارد. مشاوره طراحی بر مبنای ارزش،  به مشتریان کمک می‌کند به بهترین ترکیب از کیفیت و قیمت دست پیدا کرده و حاشیۀ سود خود را بالا ببرند.

.

مسئلۀ مکان رقابت در برزیل هم اهمیت دارد. در برخی شهر‌ها میزان رشد فروش از چین هم بالاتر بوده در حالی که در دیگر شهرها این میزان از اروپا هم کمتر است. با تخصص در بازار‌های محلی و بین‌المللی،  خدمات مشاوره مدیریت می‌تواند در شناخت فرصت‌های رشد، ایجاد نمایندگی در این مکان‌ها و ورود به بازار کشورهای در حال توسعه به خودروسازان کمک کند.

فهرست